انواع اگزوز موتورسیکلت

اگزوزsc

یکی از وسایل مهم و ضروری در وسایل نقلیه موتوری اگزوز می‌باشد. اگزوز نقش مهمی در دفع گازهای خروجی حاصل از احتراق و همچنین صداهای نا‌خوش آیند موتور دارد. موتور سیکلت هم از این قاعده مستثنی نیست، اگزوز موتور سیکلت نقش مهمی در حذف آلودگی‌های صوتی و همچنین آلودگی هوا ایفا می‌کند. امروزه شرکت‌های سازنده انواع اگزوز موتور سیکلت در تلاش هستند، صدای تولید شده به وسیله موتور سیکلت را به حداقل برسانند و تلاش بر این است که میزان گازهای خروجی از اگزوز موتور سیکلت را به صفر برسانند و به جای کارهایی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، اکسیژن و بخار آب وارد طبیعت کنند.

خبر خوب !

اگر شما هم به خرابی اگزوز موتورسیکلت خود پی برده‌اید و تصمیم به تعویض آن گرفته‌اید. اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله با مشکل برخورد کرده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در اژدری موتور انواع اگزوز موتور سیکلت را به سهولت در اختیار شما قرار داده ایم تا به راحتی نسبت به تامین انواع اگزوز موتورسیکلت و خرید اگزوز در اصفهان اقدام نمایید.

در وسایل نقلیه موتوری که با سوخت‌های فسیلی کار می کنند، نیاز به وسیله‌ای است که گازهای ناشی از احتراق، گرما و صدای ایجاد شده بر اثر احتراق را خارج کند. این وسیله از یک روکش فلزی که داخل آن مشبک است، ساخته می شود. این وسیله سه وظیفه مهم و اساسی دارد.

انواع‌اگزوز موتورسیکلت:

  • اگزوز شرکتی موتور سیکلت: این نوع اگزوز به صورت پیش فرض به وسیله کارخانه‌های سازنده موتورسیکلت روی آن‌ها نصب می‌شود. این اگزوز‌ها بهترین نوع اگزوز موتور سیکلت می‌باشند زیرا با استاندارد‌های روز دنیا ساخته شده و اگز آلودگی صدا و محیط زیست جلوگیری می کنند.
  • اگزوز اسپورت موتور سیکلت: بیشتر برای کسانی که مدام از موتورسیکلت استفاده نمی کنند به کار می رود. این اگزوزها متاسفانه از استاندارد لازم برای محیط زیست برخوردار نیستند و بیشتر برای افزایش راندمان موتور برای مسابقه استفاده می‌شوند. توصیه می شود هرگز برای استفاده معمولی از این اگزوزها استفاده نکنید، زیرا با صدای ناخوش آیند آرامش شهروندان را به خطر می اندازد.

نکات مهم هنگام خرید اگزوز موتورسیکلت:

    • قیمت اگزوز: قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد، ابتدا میزان بودجه برای خرید اگزوز موتور سیکلت را مشخص کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شود، خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند حذف شده و انتخاب برای شما آسان می شود.
    • نوع اگزوز: بسته به نوع استفاده‌ای که از موتور سیکلت خواهید داشت می توانید نوع اگزوز آن را مشخص کنید. اگر موتور سیکلت را برای استفاده داخل شهر می خواهید توصیه می کنم که حتما از اگزوزهای استاندارد شرکتی استفاده کنید. اگر موتور سیکلت را برای مسابقه داخل پیست نیاز دارید، حتما از نمونه‌های اسپورت استفاده کنید، این اگزوزها هم راندمان موتور را افزایش می دهند و هم باعث ایجاد صدایی زیبا درون پیست می شوند.
    • حجم موتور سیکلت: قدرت موتور سیکلت‌ها بر اساس سی سی مشخص می شود. هرچه قدرت موتور سیکلت شما بیشتر باشد، یعنی مصرف سوخت بیشتری دارد. در نتیجه میزان گازهای خروجی و گرمای حاصل از احتراق نیز بیشتر می شود. بنابراین برای هر موتور سیکلت با حجم موتور خاص اگزوز خاصی طراحی و ساخته می شود.
    • جنس بدنه اگزوز: توجه داشته باشید، اگزوز موتور سیکلت باید از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده باشد. زیرا یکی از دلایلی که بعدها باعث خراب شدن اگزوز شما می شود. زنگ زدن اگزوز موتور سیکلت است که با ایجاد شدن سوراخ در محل زنگ زده صدای آن تغییر می کند.
    • نوع ساخت: از خرید اگزوزهای دست ساز خودداری نمایید، خیلی از این اگزوزها فاقد شبکه استاندارد هستند، یعنی داخل ان‌ها به جای استفاده از شبکه استاندارد جاذب گاز از پشم شیشه استفاده می شود. پشم شیشه در دریافت آلاینده‌ها به خوبی عمل نمی‌کند و خودش محیط زیست را آلوده می کند. مهم‌ترین دلیل برای نخریدن این اگزوزها میزان فشاری است که به موتور شما وارد می کند.
    • گارانتی: همیشه برند‌های معتبر را خریداری نمایید. این برندها معمولا دارای ضمانت نامه هستند. با توجه به ورود روز افزون اجناس تقلبی به بازار یکی از راه های تشخیص قطعه اصل از بدل برند آن است به شرط اینکه دارای ضمانت نامه باشد.
azhdariadmin
ارسال دیدگاه